Télen is fitten
BookingButton
Főoldal/Ajánló/ Télen is fitten

Télen is fitten

Télen hajlamosak vagyunk ellustulni. Kényelmesen tespedünk otthon ahelyett, hogy sportolnánk, mondván kinn túl hideg van, és egyébként is érzékeny a torkunk. Ez valójában csak jó kifogás. Legyen ez az év, amikor betartjuk a sportos fogadalmainkat!

 

A hidegben való sportolás valóban sokszor okoz torokfájást, esetleg mandulagyulladást. Akik tudják magukról, hogy erre hajlamosak érdemes még a kora őszi időszakban kezdve, fokozatosan hozzászoktatni magukat a hűvösebb levegőhöz. Azt szokták mondani, hogy fokozatosan kell „belefutni a télbe”, így kevésbé valószínű az egészségi panaszok megjelenése. Sokat segíthet, ha kisebb intenzitású mozgásformával kezdünk. Ilyen lehet a nordic walking módszer. Aki most, már a hideg bekövetkezte után szeretne elkezdeni mozogni, más megoldásokat is találhat. Léteznek költségesebb és vannak gyakorlatilag ingyenes megoldások egyaránt.


Sportolni otthon egyszerűen

Sportolni, edzeni otthon is lehet. Elég egy tágasabb helyiség, egy dvd vagy YouTube videó kedvenc fitnesz szakemberünk felvételeivel, és már kezdődhet is a torna. Mindenki megtalálhatja a kedvére való zenei aláfestésű, edzettségének megfelelő programot, és még az időtartam is szabadon változtatható. Szükség esetén akár rövidíthető is, bár ezt ha lehet igyekezzünk elkerülni! Ennek az edzésformának az előnye az, hogy teljesen személyre szabottan dolgozhatunk, senkihez nem kell alkalmazkodnunk, magunk választhatjuk meg az ütemezést. Az otthoni edzés azonban el is kényelmesíthet minket, könnyebben odázzuk el a tornát, egyéb „fontos” otthoni teendőinkre hivatkozva.

 

Tipp:

A naptárunkba, előre írjuk be, hogy a nap mely órájában tartjuk edzésünket, hogy biztosan ne tegyünk programot arra az időre! Könnyű megoldás lustaságunkat az időhiánnyal magyarázni, mentegetni.

 

Az otthoni edzés nagy előnye, hogy utána saját fürdőszobánkban, kényelmesen a meleg vízben elnyújtózva relaxálhatunk, és hatékonyan nyújthatjuk meg fáradt izmainkat.

Otthoni edző felszerelés  beszerzése előtt gondoljuk át a céljainkat, a gép helyigényét és mindenképp próbáljuk ki előtte edzőteremben az eszközt.

Edzés télen, házon kívül

Az úszás akár téli sportnak is nevezhető, hiszen az uszodákban, kellemes melegben végezhetjük edzéseinket. Sőt, különösen melengető érzés tudni, hogy odakint havazik, mi pedig bent mégis barátságos melegben végezhetjük kedvelt mozgásformánkat.  Kicsit időigényesebb dolog az uszodai program az igaz, mivel az oda-visszautazás, az öltözködés sok időt rabol el, de a medencében már tudjuk, hogy megéri. Itt is érdemes használni a kiegészítő lehetőségeket, mint a szaunázást, jacuzzi használatot. Sokszor az edzések utáni kényeztetés ígérete motivál minket a leginkább. A pihenés, lazítás az elfáradt testnek esik jól igazán, így edzés nélkül nem is az igazi.  

Ha egy fitnesz klub tagjává váltunk, igyekezzünk kihasználni minden lehetőséget, és ezt nem a költséghatékonyság jegyében ajánljuk. A sokféle mozgás sokoldalúan ingerli, ezáltal fejleszti testünket, őrzi egészségünket. A kombinált edzések egy edzésnapon belül, de a különböző edzésnapok vonatkozásában is értendőek. Az úgynevezett aerob mozgásformák (divatosan kardió edzések) a keringési rendszert, a légzést és az anyagcserét általában serkentik, ezzel hatékony működésre sarkallják.

 

Tipp:

Soha ne egyféle aerob mozgást végezzünk! Igyekezzünk változatosan terhelni a szervezetet! A futás, a kerékpározás, az ellipszis tréner alkalmazása, és a lépcsőző-gép használata más és más jellegű terhelést jelent az izmok számára.

 

Ne szégyelljük a súlyzós edzést se! Nem kell ahhoz erősnek lenni, hogy az erőfejlesztő gyakorlatok jótékony hatásában részesülhessünk. A megfelelő ellenállások megválasztása, a gyakorlatok típusainak, sorrendjének kiválogatása személyre szabottan ideális. Ne a többieket nézzük, ami nekik jó, az nem feltétlenül megfelelő nekünk is!

Az első alkalmakkor érdemes szakember (személyi edző) tanácsát kérni az edzésterv összeállításakor. Később csak egy-egy konzultációra lesz szükség, az edzéstervben való változtatás érdekében.  Konzultáljunk háziorvosunkkal, mielőtt elkezdünk sportolni, vagy jelentősen változtatunk edzéseink intenzitásán.

Társaságot kedvelők a legváltozatosabb aerobik foglalkozásokat választhatják. Ezek előnye is a különbözőség. Más zene, más mozgásforma, más oktató. Nehezen hihető, hogy nem találunk fogunkra való óratípust.

És ne feledjük, ott van a játékosságot kedvelők aduja a fallabda! Hihetetlen energiát igénylő, kimerítő és főként szórakoztató sport. Egy óra squash (fallabda) a családi vagy baráti kapcsolatot játékosan erősíti, testünket pedig alaposan átmozgatja.

 

Forrás: eletmodkozpont.hu