Öntudat - Önsegítés
BookingButton
Főoldal/Életmód/ Öntudat - Önsegítés

Öntudat - Önsegítés

Gondokkal teli életet élünk, a túl sok feszültség, bizonytalanság, időhiány súlyos terheket tesz vállainkra. Mindennapos része életünknek a stressz vagy akár a szorongás.

A szorongással és a stresszel olyasvalamit élünk meg, amit nem értünk, pedig velünk történik. A testünk, a lelkünk akaratlanul egy értelmetlen fenyegetettségben szenved. A magas feszültségszintet szervezetünk védekező mechanizmusa mindig redukálni akarja.

 

Gondoskodjunk magunkról! Tanuljunk meg bánni a stresszel. Léteznek olyan technikák és módszerek, melyek segítenek a stressz-kezelésben. Szervezetünk minden áron igyekszik csökkenteni vagy akár elnyomni a megnövekedett feszültséget, lényeges azonban, hogy a tudattalan elnyomás helyett oldjuk tudatosan a stresszt! Cél, hogy szövődménymentesen, betegségmentesen jöjjünk ki a nehéz helyzetekből vagy időszakokból!

 

A sárvári Spirit Hotelben arra is van lehetőség, hogy a pihenni, ellazulni vágyó vendégek megtanulják ezeket a technikákat s hazavigyék azt a tudást, amit az életmód-tanácsadás során elsajátítanak. Így nem csak azok a napok telnek csodálatosan, amit az itteni gyönyörű körülmények között töltenek el, hanem a derűt, a pozitív hangulatot megőrizhetik a mindennapjaikban is.

 

Nézzük át most az alapokat! Olvasónk is könnyedén magáévá tehet néhány kis fortélyt. Legutóbbi cikkünk a mosolyról szólt. Engedjék meg, hogy egy pillanatra visszatérjünk ehhez! A legerősebb stresszoldás a mosoly és a kacagás. Azonnali stressz-csökkentő és immunrendszer erősítő reakciókat vált ki egy vicc és egy jól eső nevetés. Koncentráljunk arra, hogy pozitív gondolatok uralják a napunkat. Kezdjük a reggelt egy önmagunknak megfogalmazott pozitív gondolatsorral, mely arról szól, hogy milyen szép napunk lesz!

 

Fontos stressz-csökkentő a mozgás. Nem a fitness céllal végzett edzést emelnénk ki most, inkább a rendszeresen végzett, lendületes, ritmusos tevékenységet. Ilyen lehet a napi séta, vagy kocogás, vagy a naponta végzett jóga-gyakorlatsor. Fontos, hogy rendszeres legyen, lehetőleg ugyanabban az időben naponta. Azért van jelentősége a rendszerességnek, mert az agy szereti a rituálékat, és mert van bennünk egy belső időzítő program, mely ha rendszeres impulzust kap, az nyugtatólag hat idegrenszerünkre, azt az üzenetet adja tudatunknak, hogy hozzá tartozunk a nagy egészhez, az élet rendjéhez. Fontos még, hogy nagy mozdulatokról, a karok és lábak mozgásáról van szó, mert az agyban az a központ, amely ezeket a nagy-mozgásokat irányítja úgy helyezkedik el, hogy váltó-kapcsolásban áll a „szorongás-központtal”. Tehát vagy szorongani tudunk vagy ilyen nagy mozgást végezni.  A kettőt együtt képtelenség, így tehát 10-20 perc ütemes séta után biztos, hogy megszűnik a szorongás.

 

A harmadik dolog, amit kiemelnénk - a relaxáció, a lazítás. Nagyon hasznos elsajátítani valamilyen könnyű technikát, amellyel az ember képes ellazulni néhány percre, s megtapasztalni , hogy csak a jelenben van, megtanulni így szemlélődni, így megfigyelni a pillanatot. A lazítás regenerálja sejteinket! Emellett azért is fontos ez a szemlélődő, meditatív ellazulás, mert ezzel alakul bennünk a megfigyelő én fejlesztése. Ez az a része énünknek, amely meg tudja figyelni, meg tudja fogalmazni, hogy egy adott pillanatban mit látunk, hallunk, érzünk vagy gondolunk. Kiemelkedően fontosnak tartjuk a megfigyelő én fejlesztését, mert általa képesek leszünk arra, hogy távolságot teremtsünk önmagunk és saját gondolataink között. Így nem gabajodunk bele a gondolatainkba. A nyomasztó gondolatokat, helyzeteket képesek leszünk kívülről szemlélni s azok nem őrölnek fel minket. E megfigyelő képesség birtoklása a tulajdonképpeni lelki és pszichés egészség.